Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

Διόραμα (Μακέτα), Trainlift

Design & Κατασκευή
Το Διόραμα (μακέτα) περικλείεται από ένα ξύλινο πλαίσιο επιφάνειας 3,20 x 1,90m2 που στηρίζεται σε οκτώ βάσεις, διαστάσεων 12x12x80cm3, από ξύλο μασίβ και εγκάρσιες δοκούς ανά μέτρο. Το ύψος απο το δάπεδο είναι 80cm, ώστε η μακέτα να προσφέρει πανοραμική θέα ακόμα και σε έφηβους. Η επικάλυψη της επιφάνειας έγινε από λωρίδες κοντροπλακέ θαλάσσης (πάχους 4-6mm), ώστε να δημιουργούνται κενά για το υπόγειο επίπεδο. Το κοντροπλακέ θαλάσσης ενδείκνυται για κατασκευές καθότι δεν αλλοιώνεται ούτε χνουδιάζει με το χρόνο, κυρίως όμως επειδή επεξεργάζεται, κάμπτεται και τρυπιέται ευκολότερα.

Για το σχέδιο κατασκευής των γραμμών χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό WinTrack 5.0. Ο σχεδιασμός περιλάμβανε αρχικά 4 αρτηρίες κίνησης συρμών που συμβολίζονται με A,B,C,D και μία υπόγεια διάβαση, με στόχο την αναστροφή των συρμών (επίπεδο 1). Τελευταία προστέθηκε μια υπέργεια διάβαση, όπου στο υψηλότερο σημείο υπάρχει σταθμός με γυάλινο σκέπαστρο για να θυμίζει …. το νέο σταθμό του Βερολίνου (επίπεδο 2). Εξ αρχής χρησιμοποιήθηκε το σύστημα γραμμών τριών αγωγών της Maerklin. Η τελευταία μοντελιστική κατασκευή βασίστηκε σε γραμμές τύπου Maerklin Track C.

Η κατασκευή της μακέτας φαίνεται εδω σε video





Η μακέτα αποτελείται από δύο βασικούς σταθμούς, τον Ανατολικό και τον Δυτικό που ελέγχονται από ενσύρματες κάμερες.Δειτε τα παρακάτω video:
Κίνηση συρμών στον ανατολικό σταθμό με διαφορετικούς συρμούς 1
Κίνηση συρμών στον ανατολικό σταθμό με διαφορετικούς συρμούς 2
Κίνηση συρμών στο δυτικό σταθμό με διαφορετικούς συρμούς 1
Κίνηση συρμών στο δυτικό σταθμό με διαφορετικούς συρμούς 2
Cabview on InterCity and V200
cabview by night
Happy New Year from my layout
Merry Christmas by CabView

Το 2005 ενσωματώθηκε ασύρματη κάμερα σε προπορευόμενο βαγόνι με cab drive view (Video 1, Video 2). Για πηγή τροφοδοσίας χρησιμοποιούνται επαναφορτιζόμενες μπαταρίες και όχι η τάση της γραμμής. Οι τυχόν «διαλείψεις» που παρουσιάζονται οφείλονται στην ασύρματη επικοινωνία με τον δέκτη.

Trainlift
Το Trainlift είναι ένα «γκαράζ« τρένων και συρμών με την ίδια έννοια που δίνουμε και σε ένα γκαράζ αυτοκινήτων. Είναι πολυεπιπέδο και αντί για ασανσέρ, μετακινούνται οι ίδιοι οι όροφοι. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως βιτρίνα για μηχανές και βαγόνια. Δίνει λύσεις στην εξοικονόμηση χώρου και δεν απαιτεί υπόγεια στάθμευση (Rangierbahnhof).
Πριν το εγκαταστήσουμε στη μακέτα, θα το παρουσιάσουμε ως εξής:
Βήμα 1: συναρμολόγηση βήμα προς βήμα
Βήμα 2: test drive


Η αγορά του Loklift έγινε το Σεπτέμβριο του 2010 από τη γερμανική εταιρεία MUET/Digirail Dachau. Αποτελείται από ένα ορθογώνιο πλαίσιο αλουμινίου (200cm x 120cm x 30cm) με τετράγωνη βάση στήριξης στο έδαφος. Στο πλαίσιο στηρίζονται επτά όροφοι στάθμευσης συρμών με μήκος 120cm και πλάτος 15cm, δηλαδή μπορούν να τοποθετηθούν τρεις σειρές γραμμών μεγέθους Η0. Όλοι οι όροφοι ανυψώνονται με μεταλλική αλυσίδα που συνδέεται με τα γρανάζια ενός ηλεκτρικού μοτέρ. Η ρύθμιση γίνεται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Συνολικά σταθμεύουν 21 συρμοί. 

Η τοποθέτηση του Trainlift στη μακέτα προϋποθέτει τη μετατροπή της (επίπεδο 3), έτσι ώστε η είσοδος των συρμών να γίνεται σε ευθεία τμήματα γραμμών, προς αποφυγή εκτροχιασμών επειδή υπάρχει διάκενο 2mm. 


Σε κάθε όροφο οι συρμοί τερματίζουν. Κάθε συρμός επιστρέφει με την όπισθεν στη μακέτα και εφ’ όσον έχει ακινητοποιηθεί ο όροφος που έχει σταθμεύσει και έχει έλθει πρόσωπο με πρόσωπο με τη μακέτα. Η ακρίβεια της ζυγοστάθμισης επιτυγχάνεται με φωτοκύτταρο. Η λειτουργία των ορόφων μπορεί να γίνει με ατομική επέμβαση (manual operation) ή αυτόματα μέσω κατάλληλου λογισμικού.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου