Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016

Μοντελισμός & Εκπαίδευση

Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στόχευαν πάντοτε σε κάτι ελπιδοφόρο και καινοτόμο, παρότι οι παιδαγωγοί επισήμαιναν προβλήματα στην εφαρμογή τους, κυρίως λόγω της έλλειψης στρατηγικών ή εργαλείων, τα οποία θα βοηθούσαν το μαθητή στην απόκτηση της «άφθονης» γνώσης. Ακόμη και σήμερα, οι μαθητές προτιμούν να μαθαίνουν την τεχνολογία π.χ. μέσω της χρήσης του κινητού τηλεφώνου, παρά με κάποια κατάλληλη βοήθεια ή καθοδήγηση, γεγονός που οδηγεί συνήθως σε λάθος αποτελέσματα.
 
Η σημερινή εποχή της Δια Βίου Μάθησης, μας αναγκάζει να προχωρήσουμε στην υλοποίηση ενός νέου μαθησιακού περιβάλλοντος, προσφέροντας τη δυνατότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Παράλληλα, οι εξελίξεις στον τομέα των ψηφιακών τεχνολογιών επιτρέπουν τη δημιουργία νέων παιδαγωγικών τεχνικών, όπου ο μαθητής θα λαμβάνει τη γνώση μέσα από συνδυασμό πραγματικού και ψηφιακού κόσμου.
 
Τις δυνατότητες του Διαδικτύου μπορεί ο μαθητής να χρησιμοποιήσει για να αλληλεπιδράσει με το δάσκαλο ή το συμμαθητή του, ανταλλάσσοντας εμπειρίες, μοιράζοντας απορίες και αποκτώντας νέα γνώση, χωρίς να είναι κανείς υποχρεωμένος να μετακινηθεί από τον τόπο διαμονής του. Πεδίο εφαρμογής για αυτό το είδος της μάθησης προσφέρει ο μοντελισμός και ειδικότερα ο ψηφιακός σιδηροδρομικός μοντελισμός, που μέσα από το Διαδίκτυο μπορεί να συνδυάσει τη γνώση με την ψυχαγωγία.
 
Ο σκοπός της ιστοσελίδας είναι να αποτελέσει ερέθισμα για απόκτηση της επιστημονικής γνώσης που συνήθως γίνεται δύσκολα κατανοητή (Tacit Knowledge), π.χ. τι σημαίνει ψηφιακή τεχνολογία - πως λειτουργεί η μικροηλεκτρονική - τι προσφέρουν οι ασύρματες συζεύξεις, χρησιμοποιώντας μοντελιστικά παραδείγματα. Μόνο μια ενασχόληση του ελεύθερου χρόνου μάς προσφέρει τόσες πολλές συγκινήσεις και δημιουργικές στιγμές. Προσθέστε τις για να δείτε περί τίνος πρόκειται:

Μαθαίνουμε μέσα από το παιγνίδι
Οργανωνόμαστε σε τεχνικές δεξιότητες
Νιώθουμε την αίσθηση της επιτυχίας
Τελειοποιούμε κατασκευές φτιαγμένες με τα χέρια μας
Ενισχύουμε τη δημιουργικότητά μας
Λησμονούμε τις διαφορές μας και δεν ασκούμε βία
Ιδιοκατακευάζουμε και ιδιοχαλάμε, αλλά και ιδιοεπιδιορθώνουμε
Συνθέτουμε αντί να καταστρέφουμε
Μαθαίνουμε να σκεπτόμαστε και να δράττουμε αυτοβούλως
Ορμώμεθα σε κριτική σκέψη
Συζητάμε μεταξύ μας και γελάμε


Τα πρώτα Βήματα στο Μοντελισμό, ΜΕΡΟΣ Α (3MB)

Παιδαγωγικά άρθρα σχετικά με την χρήση του ψηφιακού μοντελισμού:
The Model Railroad Project as an Inspiring Platform for Microelectronics Education.pdf (αγγλικό κείμενο από το Department of Computer Science and Electrical Engineering, University of Rostock, Germany, 2009. Αναφέρεται στη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με στόχο α) τις νέες τεχνολογίες και τα πολυμέσα β) τη συνεργατικότητα των εμπλεκομένων ομάδων και γ) τα μαθησιακά αποτελέσματα. Ο παιδαγωγικός στόχος είναι η εκπαίδευση μαθητών στη μικροηλεκτρονική με σημείο αναφοράς τον ψηφιακό σιδηροδρομικό μοντελισμό).

The Model Railroad as an Example avoiding Tacit Knowledge in Microelectronics Studies.pdf (αγγλικό κείμενο από το Department of Computer Science and Electrical Engineering, University of Rostock, Germany, 2009. Αναφέρεται στη ανάπτυξη ενός μαθησιακού περιβάλλοντος, μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η μετάδοση γνώσεως ενός δύσκολα κατανοητού (Tacit Konwledge) γνωστικού αντικείμενου. Το αντικείμενο γνώσης είναι η μικροηλεκτρονική, το μαθησιακό περιβάλλον ο ψηφιακός σιδηροδρομικός μοντελισμός). 

Επίσκεψη στη μοντελούπολη (Youtube video) Speicherstadt του Αμβούργου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου