Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

Ψηφιακός Μοντελισμός

Εισαγωγή
Μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό περιβάλλον, είναι σχεδόν σίγουρο ότι η τεχνολογία των ψηφιακών ηλεκτρονικών και του Internet θα επηρεάσει και τον παραδοσιακό μοντελισμό, έτσι ώστε να μιλάμε σήμερα για Ψηφιακό Σιδηροδρομικό Μοντελισμό. Αναλογικά ή Ψηφιακά; ήταν η ερώτηση πριν 20 περίπου χρόνια. Σήμερα, οι επικοινωνίες διενεργούνται μόνο Ψηφιακά. email ή Telex θα επικρατούσε τελικά; Η απάντηση σήμερα είναι γνωστή. Τι ήταν το Internet στις αρχές της δεκαετίας του ’80; Μάλλον κανείς δεν θυμάται. Αυτή η παγκοσμιοποιημένη μεταμόρφωση επηρέασε πολλούς μοντελιστές και φίλους του σιδηροδρόμου, γιατί όχι και εμένα. Έτσι, αποφάσισα να μετατρέψω την αναλογική μου μακέτα σε ψηφιακή. Αυτό συνέβη πριν από δεκαπέντε περίπου χρόνια, όταν κατασκεύασα τον πρώτο αποκωδικοποιητή. Έκτοτε, όλα λειτουργούν ψηφιακά. Αυτή η πρωτόγνωρη εμπειρία, αλλά και αλλαγή νοοτροπίας του παραδοσιακού τρόπου αντιμετώπισης του μοντελισμού (για κάποιους απορριπτέα) δεν με λύπησε, αντιθέτως με ενθουσίασε και με ανάγκασε να ασχοληθώ με προβλήματα που δεν είχα ασχοληθεί μέχρι τότε, όπως είναι η τηλεματική και η ψηφιακή τηλεδιοίκηση συρμών. Με την συμπλήρωση 50 χρόνων του αγαπημένου μου χόμπι (2017), παρουσιάζω σε όλους τους μυημένους και μη το νέο μπλοκ. Εδώ θα βρείτε πλούσιο έντυπο και ψηφιακό υλικό, σχέδια σχετικά με τη μακέτα και την ψηφιακή καθοδήγηση των συρμών, φωτογραφίες και άλλες συνδέσεις (Links). Σας εύχομαι καλή περιήγηση. 

Αναδρομή στο παρελθόν
Η γνωριμία και η αγάπη για το παιχνίδι ξεκινά βασικά στην παιδική ηλικία. Ένα πρωτοσέλιδο μιας εφημερίδας της εποχής εκείνης (τέλη της δεκαετίας του ’50), όπου αναφερόταν στους σιδηροδρόμους της Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ) ήταν αρκετό να με οδηγήσει στην ταράτσα του σπιτιού μας για να φτιάχνω το πρώτο σιδηροδρομικό μου βαγόνι. Δυο σανίδες οριζόντιες και άλλες δυο κάθετες και σαν ρόδες τα καρούλια από τις κλωστές της γιαγιάς μου. Το πρωτόγονο αυτό κατασκεύασμα ξεπεράστηκε πολύ γρήγορα όταν στις αρχές της δεκαετίας του ’60, η θεία από την Αυστραλία μου έφερε το πρώτο «πραγματικό» τρένο (ατμομηχανή από λαμαρίνα) που λειτουργούσε με μπαταρίες και οι ρόδες του έστριβαν όταν συναντούσε κάποιο εμπόδιο. Αυτό φυσικά ήταν το παιγνίδι της χρονιάς, όπου εκατοντάδες ανθρωποώρες είχα αφιερώσει σέρνοντάς το μέσα στο μακρύ διάδρομο του πατρικού μας σπιτιού στην Ποπλίου (Μεταξουργείο) δημιουργώντας με τη φαντασία μου σιδηροδρομικές χαράξεις, σταθμούς, κοιλαδογέφυρες, τούνελ, διακλαδώσεις και προγραμματισμένα δρομολόγια. Αυτή η φαντασία έμελλε, δεκαετίας αργότερα, να αποκτήσει μια μοντελιστική μορφή και να δημιουργήσει ένα σιδηροδρομικό διόραμα, όπου σε συνδυασμό με την ψηφιακή τεχνολογία και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (Η/Υ) δεν είχε τίποτε να ζηλέψει από μια πραγματική τηλεδιοίκηση των σύγχρονων σιδηροδρόμων..... περισσότερα

Συνδέσεις και links 
το επισυναπτόμενο αρχείο προσφέρεται μόνο για πληροφόρηση και όχι για εμπορικούς σκοπούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου